IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida







ODPOWIEDZI


Odpowiedzi na pytania kandydatów:

1.Podobno w szkole panuje dobra atmosfera między uczniami oraz między nauczycielami a uczniami. Co na to wpływa?

Atmosfera w szkole jest przyjazna, życzliwa i różnorodna. Wielu uczniów ma różne zainteresowania, stąd można powiedzieć, że każdy znajdzie sobie grupę, w której poczuje się dobrze.
Wpływ na to mają przede wszystkim ludzie, którzy do nas przychodzą: nastawieni na dobre wyniki nauczania, ale też mający swoje pasje, aktywni, kreatywni i otwarci. Uczniowie mają duży wpływ na atmosferę szkoły. Co fajnego zrobimy, kiedy minie pandemia? – to zależy od Waszych pomysłów!
Dobrą atmosferę buduje także radiowęzeł, kawiarenka na pierwszym piętrze, punkt małej gastronomii zwany ,,Ogólniaczkiem” z przesympatyczną panią sprzedawczyniąⰬ a przede wszystkim szkolna stołówka. Wiadomo, że czas dojazdu oraz 7 czy 8 lekcji bez ciepłego jedzenia nie wpływa na dobre samopoczucie.
Dlatego w szkole, w której możemy zjeść ciepły obiad, czujemy się jak w domu.

2.Ile kosztuje obiad w szkolnej stołówce i z ilu dań się składa?

Obiad kosztuje mniej niż cztery złote i składa się z zupy, drugiego dania oraz napoju.
Cena obiadu dla ucznia składa się wyłączne z kosztu produktów użytych do jego przygotowania. Posiłki są gotowane z pasją i sercem przez nasze kucharki przy użyciu sprzętów zapewniających wysoką jakość potraw.

3.Czy to prawda, że w szkole jest dwuzmianowość i lekcje często kończą się późno?

Tak, od wielu lat jesteśmy na pierwszym lub drugim miejscu w mieście pod względem liczby kandydatów na jedno miejsce. Mamy wielu chętnych do szkoły i staramy się przyjąć jak najwięcej uczniów, dlatego potem konieczne jest wprowadzenie planu uwzględniającego różne godziny rozpoczynania zajęć. Czasem jest to 8.15, czasem 10.05 lub 11.00.
Zdarza się też godzina 13.00 lub rzadko 14.00. Najpóźniej lekcje zmiany popołudniowej kończą się o 18.15.
Jednak staramy się uwzględnić to, aby w wieczornych godzinach lekcje miały ,,lżejszy” charakter. Taki plan nie odbija się na jakości nauczania, o czym świadczą wyniki matury, które często są wyższe niż w szkołach, gdzie obowiązuje plan jednozmianowy. Nasi uczniowie lubią rozłożyć sobie pracę we właściwy sposób i często wręcz cenią sobie to, że zwyczajnie czasem można się wyspać lub trudne prace domowe zrobić ze świeżym umysłem rano, a nie np. po ośmiu lekcjach.

4.Co szkoła oferuje zdolnym uczniom?

Mamy wielu takich uczniów, więc też oferta jest różnorodna: indywidualizacja procesu nauczania, liczne koła zainteresowań, wielu nauczycieli przygotowuje uczniów do olimpiad przedmiotowych. Około 200 osób uczestniczy w różnych formach zajęć sportowych.
Uczniowie uzdolnieni artystycznie mogą zaprezentować swoje umiejętności podczas szkolnych uroczystości, koncertów walentynkowych itd. Zwykle co roku statystycznie wypada, że około 25% uczniów szkoły startuje w etapie szkolnym jakiejś olimpiady, a ogółem w olimpiadach, konkursach i zawodach sportowych mamy około 1400 startów czyli 1,4 startu na każdego ucznia.

5.A jeśli komuś nauka nie idzie zbyt dobrze? Jaka pomoc otrzymują uczniowie, którzy mają problemy z nauką?

Przede wszystkim prowadzone są zajęcia wyrównawcze, wychowawcy oraz pedagog prowadzą lekcje oraz udzielają indywidualnego wsparcia w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania, w klasach stosowana jest pomoc koleżeńska.
Uczniowie klas maturalnych mają wiele dodatkowych zajęć np. z matematyki, polskiego, przedmiotów rozszerzonych. Po przeprowadzonych próbnych maturach oraz na podstawie ocen dla najsłabiej radzących sobie z matematyką są organizowane zajęcia międzyoddziałowe prowadzone przez doświadczonych nauczycieli.

6. Ile trzeba mieć punktów, żeby się dostać do szkoły?

Niestety nie da się tego określić przed zamknięciem systemu rekrutacji, ponieważ wpływ na dolną granicę punktów przy przyjęciu mają trzy czynniki: średni wynik z arkuszy egzaminacyjnych w danym roku, liczba kandydatów do szkoły oraz oceny tych kandydatów na świadectwie. W każdym roku wartości te są zmienne.
Dlatego podczas wypełniania wniosku należy kierować się przede wszystkim przedmiotami rozszerzonymi, których chcecie się uczyć i w ramach tych przedmiotów wybrać różne szkoły, a wśród nich na pierwszym miejscu ,,szkoły i profile marzeń”, a w kolejnych wierszach ,,szkoły i profile bezpieczeństwa rekrutacyjnego” akceptowane przez kandydata.


Odpowiedzi na inne najczęściej zadawane pytania pojawią się po dniach dyżuru mailowego (czyli około 2-3 czerwca).